Реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання

В Україні давно скасований інститут прописки, на зміну йому прийшла державна реєстрація за місцем поточного проживання. Ці зміни практично не позначилися на самих громадянах. У вас, як і раніше будуть просити реєстрацію при прийомі на роботу або при надходженні в освітні установи. А ось для отримання безкоштовної медичної допомоги реєстрація поліклінікою, амбулаторією або лікарні районі вже буде потрібно. Також її можуть зажадати при зверненні до судів, державні служби і органи місцевої влади.

Нові правила реєстрації

З 4 квітня 2016 року в Україні змінилися правила реєстрації за місцем проживання. З основних нововведень можна відзначити наступні:

  1. Введена одночасна процедура реєстрації фізосіб за поточним місцем проживання та зняття з попередньої реєстрації. Більше не потрібно попередньо виписуватися, це буде зроблено автоматично, при постановці на облік за новою адресою.
  2. Реєстрацією тепер займаються органи місцевої влади, звертатися в Державну міграційну службу тепер не потрібно.
  3. Для того щоб стати на облік на новому місці проживання відводиться 30 діб. Для іноземців та осіб без громадянства цей термін становить 10 днів. Новонароджених батьки реєструють протягом 90 днів з дня їх народження.
  4. Норма про необхідність стати на облік не пізніше 30 днів з дня зняття з обліку більше не діє, тому що дана процедура тепер скасована.

За порушення термінів постановки на облік на новому місці проживання передбачена адміністративна відповідальність. При первинному порушенні вам зроблять усне попередження, а за повторне ігнорування випишуть штраф в розмірі 51 грн. Він розраховується виходячи з суми 3-ех неоподатковуваних мінімумів, і буде змінений при перегляді його розміру.

Як можна зареєструватися

Щоб прописатися, з собою потрібно мати документ, куди буде внесено запис про реєстрацію (паспорт, дозвіл на проживання, довідка переселенця або посвідчення біженця), квитанцію про сплату державного збору та документи, що підтверджують ваше право зареєструватися за новим місцем перебування. Таким документом може бути виписка з держреєстру про набуття права власності або іншого правовстановлюючий документ, рішення суду про право користування житловим приміщенням, ордер на службове житло або договір оренди. Що стосується осіб проживають на орендованій квартирі (будинку, кімнаті), то вони часто не можуть зареєструватися через заборону орендодавця. Згідно із законодавством, реєстрація не дає ніяких майнових прав на займану житлоплощу, що важливо пояснити власнику приміщення.

Маючи на руках весь необхідний пакет документів, потрібно звернутися до уповноваженого чиновнику місцевих органів влади, або до державного реєстратора в центрі надання послуг населенню, який обслуговує ваш район. На прийом можна потрапити в порядку живої черги або за попереднім записом. Залежно від завантаженості реєстратора вас можуть записати на дату через місяць і більше з дня звернення. Але так як за перше порушення правил реєстрації за місцем поточного проживання передбачено тільки усне попередження, ви можете спокійно чекати призначеного дня і години, щоб не витрачати час і нерви на штовхання в чергах. Передбачено і третій варіант, можна оформити нотаріальну довіреність на третю особу, яка вас зареєструє.

За детальною консультацією з питань реєстрації та зняття з обліку громадян ви можете звернутися в центр правової допомоги Advocate24.info.

Середнє: 5 (1 голос)

отримайте консультацію адвоката

безкоштовно

прямо зараз

+38 (096) 38 38 111

Советы по теме